Helgen

Fredag

Jag mötte upp Bella och Anna banana på centralen med en väska lika tung som mig själv ungefär och vi begav oss till Maks Fikån. Där tog Bella en powernap och Anna banana satt och tittade på medan jag, Max och Max kusin dukade bord, lagade pastasallad och fixade dekorationer. Sen kom folket, vi åt och drack och skrattade och lyssnade på musik och hade allmänt trevligt! Jag envisades och blev periodsvis hatad över mitt Hoffmaestro & Chraa och Jenny blev rädd för sin present jag och Bella hade hittat åt henne. Det var en älg med ögon som följer en hela tiden när man rör på huvudet, galet söt! Runt halsen hade den ett halsband som Max hade gjort med en bok med allas skolfoton i. Där fick folk skriva sin avskedshälsning till vår käre vän som lämnar oss för att bo i USA i tio hela månader! :(


Anyway, efter mycket skratt, rullandes och kullerbyttor på gräsmattan, stjärnskådning, prat och Hoffmaestro emellan alla andra artister gick vi och la oss. Eller, vissa gick och la sig tidigare än andra och andra stannade uppe till halv fem?



Lördag


På morgonen sprang jag ner i köket, hjälpte max att fixa frukost. Folk kom ner, vissa tröttare än andra, och sen fick vi den fantastiska idén att sätta på lite musik till frukosten. Jag gick ut på terassen och satte på min älskade Hoffmaestro på högsta volym! Sen satte vi oss ute på balkongen i solen och åt mackor, juice och vattenmelon. Det var sjukt mysigt! :)

Sen fick vi skjuts av Max madre till tågstationen och åkte hemåt, Bella och Felicia drog med mig hem och vi solade vid ÖVrasjön och lagade fett med lyxmiddag! Mozzarella, Tomat, Basilika, Olivolja, Pasta, Pesto och Tapenade. Det var helt galet gott! Sen drog vi in mot staden, jag och Bella åkte hem till henne och sen till berget vid Gullmarsplan där vi träffade Vic, Matti, Anna, Hanna, Paulina, Frida och Sophia. Det var trevligt, men jag var tvungen att åka hem ganska tidigt för att hinna med bussen plus att jag var gaaalet trött.

Söndag

Idag har jag träffat min underbara Denise. Det har gått säkert ett halvår, men så fort jag träffar henne känns det som igår. Det är alltid mysigt med Denise helt enkelt ;)

Nu ska jag fortsätta fixa med min nya dator jag och madre köpte idag. Sen ska jag se Harry Potter & Fången från Azkaban! TJOHO! :D

Puss Puss
Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0