Innan jag sover

Ute på gatan hörs fortfarande mopeder som tjuter. Femtonåringar som så stolt visar upp sina nytrimmade mopeder medan de kör omkring sådär coolt med hjälmen uppe vid ögonbrynen.

Själv sitter jag i min säng, ser ut som prinsessan Leia och känner mig lite småsömning tjugo över tio. Ska alldeles snart krypa i säng och sova, men ville bara dela med mig av hur bra jag tycker The Boat that rocked är innan jag somnar!

Filmen är så galet bra. Idag har jag sett den två gånger så sammanlagt har jag nu sett den fyra gånger. Den är inte riktigt i klass med Stockholm Boogie som är den bästa filmen man kan se, och inte heller lika bra som Meet Joe Black som jag älskat sen jag var elva, MEN den kommer definitivt på tredje plats. Filmen har bara skön musik rakt igenom, och så klockrena scener och karaktärer så det finns inte! Hyr man filmen kan man dessutom se bortklippta scener och ta del av när de låtsas vara pirater på riktigt och kapar en annan radiobåt som konkurrerar med dem, de pissar i studion och limmar fast band och saboterar totalt. Så galet bra!!

Nu, ska jag sova. Jag ska slockna och däcka. Lite trött är Prinsessan Leia nog allt. Imorgon väntar en oh så underbar skoldag ännu en gång, slutar tio äver tre vilket är den tidigaste dagen jag har nu för tiden. Den senaste är klockan 16. Slavdrivare.

Puss Puss
Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0