Precis som att själv vara sju år igen

Dagen har spenderats med pannkaksätande, tunnelbane/pendeltåg/buss-åkande i mängder och stoögdhet från min lillebror på junibacken. Det kändes precis som när jag var liten igen när vi åkte sagotåget. Det var jättemysigt, och precis som förr hoppade jag till och tyckte Draken Katla från Bröderna Lejonhjärta var lite läskig igen..

Vi åt världens godaste pannkakor (självklart hade jag gjort dem med kärlek) och massa jordgubbssylt på och drack vinbärssaft ur små flaskor. Det var lite som en sagodag idag helt enkelt. Lunchmatsäcken kan ju föreställa Nils Karlsson Pyssling?

Från en Nils till en annan - Vi påbörjade Nils Holgerssons långa resa hemåt mot fyratiden. Max somnade nästan på tåget och jag fick en dömande blick från en tant mittemot. Det var en sån blick man verkligen kan se exakt vad hon verkar tro. Det syns att jag är max SYSTER. Men den här tanten var väl halvblind eller något..

Ikväll ska jag chilla. Kanske rör mig in mot stan och träffar Vic, kanske stannar hemma och dricker en kopp the framför Sex and the City. Också nice!

Puss Puss
Emelie

Kommentarer
Postat av: Matilda

hej! vet inte riktigt hur jag kom in på din blogg, antar att jag satt och googlade KSG eftersom jag ska börja till hösten :) av vad jag har läst i din blogg så verkar det vara en bra skola, känns kul! ha en fortsatt trevlig sommar :)

2009-08-04 @ 00:50:31
URL: http://sirimatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0