VARMMM!

Det är galet hur vädret ska bete sig. Svinkallt när man går hemifrån. Då ska man minsann bulla upp med halsduk och ta strumpbyxor. Men, när man åker hemåt sitter man på tåget och bussen och badar i sin en gång fräscha kavaj och hatar att man ens trodde att det skulle vara kallt resten av dagen samtidigt som man förbannat klämmer ner halsduken i väskan. Medpassagerarna på tåget har dessutom mage att putta på sina stora feta väskor på en så att man till sist sitter inträngd i ett hörn med en stinkande träningsbag i nyllet. Inte okej säger jag bara. Inte okej.

Vad som dock var okej var fadderdagen idag. Vi tog hand om våra små kycklingar suveränt tycker jag. Jag tror mina barn (som jag kallade dem under dagen, varvade lite med "okej gruppen, kom här" och "Om alla bara följer med mig och sen ställer sig här på ett led") hade trevligt med oss när de fick kuta runt i tegnerlunden som vi fick första året och leka liftaren och gissa låten. Det tyckte jag i alla fall!

Nu ska jag lägga mig och dö lite i min säng. Min rygg är kladdig från den dumma varma kavajen och mina fötter värker efter en dag i klackskor.

Dagens regel: Ta inte på dig för mycket kläder innan du kollat vädret. Och om du planerar att gå i klackskor. Se till att inte gå i låga skor en vecka innan. Du blir ovan fort ska jag säga dig.

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0