2009 i helhet

Januari - Fyllde sju och hade kalas med mina mogna kompisar och fick omogna presenter jag älskade. Seven Car Pile startade, så även mitt liv som vego. Satte foten i Incs lägenhet för första gången, kärlek. Tappade en skål med soppa över mig i matsalen. Skrattade åt det. Fick en "Dagens Puss" i metro och har aldrig varit lyckligare i mitt liv. Min skoldator konverterade från white to blue like the finnish flag. Jag var väldigt glad under januari, det är liksom en bra månad jämt!

Februari - Färgade håret till någon rödbrunliknande färg med Frida och Dennis. Enligt inlägget jag läste nyss hade vi panik för att hårfärgen hade tagit slut under färgningen! Åkte skidor på Kungsberget och har för mig att ingen olycka skedde.. Fick svar på varför inc är så pigg konstant på morgonen - Red bull. Barbie firade 50 år. Hade sushikväll hos Frida. Fick en jojo att ha i jackfickan för at förhindra att tappa mitt busskort, det ledde till mobbing. KSG hade tårtkalas för att fira att det var många som hade sökt, så här i efterhand.. varför firade vi? Jag blev arg.

Mars - Jag bakade en kickass födelsedagstårta! Beslutade mig för att åka till Peace & Love! Hade en bloggpaus?! Denne varade i en dag. Började hata falafel. Bodde hos Dennis en vecka och upptäckte hur det skulle vara att inte bo med mina föräldrar. Spännande. Hade Barbie Babouschka premiär! Bästa föreställningen som Fejm någonsin satt upp!! Var på coca cola fabriken som studiebesök! Klippte av två decimeter av mitt hår och var därmed korthårig! Var på födelsedagskalas ute i en lada hos Oscar och fick somna till tonerna av "Ska vi byta grejer" av Emil och Victor på en soffa. Marcus fyllde 19.

April - Tjejmiddag hos Anna förgyllde min aprilmånad. Kan ha varit för att Jenny dansade till "Tigerjakt". Pantamerareklamen med Dennis och Kristoffer kom ut på tv. Upptäckte att "The Wackness" är en GRYM film. Och "Watchmen". Hade tre prov under samma vecka och ville dö. Hade picknick tillsammans med underbart folk i rålambshovsparken och var schtek med räkor och aioli och jag var usel på kubb. Hade en awesome Valborg med Annabanana!

Maj - Min syster fyllde 15. Sophie hade grillkväll som var jättenice! Vi var in B RIGHT ON!!! UNDERBARASTE VECKAN I MITT LIV!!!!!! Släkten svensson invaderade växjö. Mina underbara vänner och jag spenderade en helg på Claras landställe. Det var underhållande.. Jag fick spotify!! Tack igen Petter Sandhammar! Ute på Dalarö hos Clara höll jag, Jenny och Vic på att dö.

Juni - Fick en nostalgisk tripp tillbaka till nittiotalet. Oh du ljuvliga 90-tal... Vi hade ett jättefånigt omval i skolan för att folk inte hade röstat seriöst. Folk röstade inte seriöst andra gången heller. Jag upptäckte Parken tack vare Vic. Tack Vic. Jag var på Peace And Love. Kärlek till Hoffmaestro växte sig otroligt stark. Jens Malmlöf, jag älskar dig. Du är underbar. Du tar upp den sämsta dag till den bästa. Peace And Love var helt fantastiskt!!

Juli - Upptäckte att jag har världens bästaste killkompisar i hela världen! Såg Harry Potter & Halvblodsprinsen med Jenny och har aldrig skrattat mer i hela mitt liv. Var i Italia och avnjöt citronsorbet. Jenny & Sophie var på besök på party med mig hos Simon. Kom in i min träningsfreakperiod. Gick i Prideparaden med Amnesty och Jocke. Såg Babsan hoppa Bungyjump och hålla i peruken. KOM IN GRATIS PÅ MOSEBACKE PÅ SLUTSÅLD KONSERT MED HOFFMAESTRO TILLSAMMANS MED JENNY!!!! AWESOME!!!!!!! Fick en stalker.

Augusti - Trodde jag hade fått tinnitus från paraden. Det hade jag inte. Blev sju år igen när jag tog med min lillebror på Junibacken och åkte sagotåget. Det var underbart. Var fortfarande asduktig och tränade varannan dag! Spenderade en trevlig kräftskivekväll hos Maks Hesselbrandt som även var ett farewell party för min älskade Jenny Kvarby Engwall som den 11/8 åkte till USA som utbytesstudent. FU. Fick arbete på Ung Omsorg som teamledare!! YEY!! Tittade på Sthlm Boogie för sjunde gången. Var på Familjen & Naïve new beaters med ksgare bland fjortizzar. Var ute på jakt med Emil för att välta kor. Vi hittade inga. "Jobbe? Naj semestaa" blev min och Belzors bästa upplevelse av Victor, Emil, Oscar och CO. Började tvåan!! TRÄFFADE AGNES I MIN FADDERGRUPP!! Träffade världens bästaste Edith! Träffade alla underbara ettor!! Provade även på ostron under Augusti månad och knep hem min andra GB-gubbe.

September - Fick den finaste komplimangen jag någonsin fått av någon. Albin sa: "Du är som ett litet moln av lycka i lokalerna. Du ger positiva vibbar!" Fekke fekke spåra spåra skedde hos Maks Hesselbrandt. Det spårade och vi fekkade. Lärde mig skilja på Edith och Agnes. Kletade fast gelébjörnar i hela ansiktet en dag i skolan, fick fina reaktioner. Grät när Calle Kristiansson trädde in i mitt liv. Framtida man nummer två. Hade nollning för ettorna i stockholms stad! Patrick Swazey dog :/ Däremot fick jag veta att Jesus och Anthony Hopkins var/är samma stjärntecken som jag! Annabanana fyllde år! Belzor fyllde också år! Såg Flickan. Upptäckte "It's always sunny in philadelphia".

Oktober - Tyckte att tiden gick alldeles för fort fram. Jag hann inte med någonting! Var på min första opera - Pärlfiskarna. Underbart och megavackert. Fell in love with true blood. Världens bästa serie. Busade med Matti i skolan, det blev misslyckat men vi skrattade finurligt i alla fall åt bakpulversbomberna.. Clara hade partey hos sig, det var trevligt som sjutton! Spenderade tre dagar på incs landställe på Runmarö, med utedass. Allt jag säger om det. Och att Vic borstade tänderna med raklödder. Var på halloweenmaskerad. Citerar inlägget: "Vi tror vi hade roligt." ;D

November - Skapade en grupp om Bill Compton och önskningar om att bli biten av honom. Satte min fot hemma hos Tvillingarna för första gången i mitt liv. Tittade på gamla skolfoton av mina killkompisar den kvällen också! Tittade på När karusellerna sover i två tre dagar. HOFFMAESTRO SKA SLÄPPA NYTT ALBUM I VINTER! fick jag reda på under November. Var på Lingolympiaden med skolan, språktävling på universitetet. Trevligt. God mat. Sista avsnittet av True Blood gick :'( Jag och Agnes fick en sl-förbannelse. Fick Svinis. Gick med i 2 graders kampanjen. Skrev en bad ass lista med Vic. Tittade på spelning på String. Hade premiär av 25årsjubileumet på Fejm. Var på glöggparty.

December - Ja det är ju nu ja! Ja vad har hänt nu då.. Julafton. Körslaget. Avslutning. Livräddningslinor ut i elevpubliken. Maskerad hos Bea som var trevlig. Och imorgon är det nyårsafton. Ett år har passerat ganska fort ändå? Jag menar, nu är jag bara full av förväntan över vad nästa år och decennium väntar! Massa möjligheter. Nya dörrar som öppnas. Herregud. Det kan inte bli annat än bra!

Löften inför nya året:
Kanske jag ska ta upp träningsgrejen igen? Och så ska jag sluta ångra saker, och sluta oroa mig för saker. Jag ska ha roligt, och jag ska se till att folk i min omgivning har roligt. Det ska bli ett hälsosammare och roligare år helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0