Frågade hon sig själv där hon satt i fotöljen.

Misstolka mig inte på något plan nu, jag tycker Idol är ett fantastiskt forum för människor med artistdrömmar. Men ibland undrar jag hur de tänker när de väljer och skapar teman. I det här fallet syftar jag på det faktum att finallåten är en ljummen pop/r'n'b mysak som går till två helt fantastiska rockstjärnor som har så mycket mer att leverera än att ibland få visa sin talang i en låt genom att skrika ut "Higher"! Hur tänkte ni? Varför gjorde ni inte en sjukt awesome rocklåt istället? Varför ska det ALLTID vara mespop? Ballader? Vad händer med fantasin?

Nu ska jag inte säga att jag är en mästare på att skriva låtar, tro mig jag är långt därifrån, men jag menar; Pop till rockers? Kunde ni inte skrivit en rocklåt som får det att sprätta i kroppen av glädje och energi där artisterna kan leverera istället för en pop/r'n'b-ballad med dimma på scen? Om ni frågar mig är det inte så konstigt att vinnarna i Idol, bortsett från Agnes, har femton minuter i rampljuset och sedan försvinner spårlöst. Tvåorna får ju chansen att göra sin grej. Ettan är knuten till att göra någon annans grej. Vill ni att folk ska älska ettan lika mycket som tvåan, låt grabbarna få köra sin grej.

Allt från mig medan jag väntar på resultatet, och just nu hoppas jag att Calle kommer tvåa eftersom han gjorde ett sjujävlarns bra framträdande som fick mig att le och min lillebror att dansa av lycka. Erik gjorde visserligen bra ifrån sig på "The Show Must Go On" och han gjorde ett bättre framträdande i "Higher", men även om Calle borde förtjäna att vinna då han trots allt utvecklats mer under tiden som gått hoppas jag innerligt att han kommer tvåa och blir signat av något annat skivbolag så han kan få göra SIN grej.

Puss Puss
Emelie



Bra jobbat Calle, du har varit bäst i Idol hela tiden!


Kommentarer
Postat av: edith

jag satt just och hade den här diskussionen med mig själv!

2009-12-11 @ 23:17:46
URL: http://thefirstedot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0