Och väntat.

Idag har jag spenderat dagen på följande sätt:

Vaknat efter en jättekonstig dröm där jag drömde att jag var fast på ett McDonalds som inte finns, men det låg i Skärholmen som jag upplevde det i drömmen. Det var jag och ett gäng människor, bla några från min skola, som sögs fast i lokalen av en magnetiskt kraft. Sen lyckades vi rädda oss därifrån på något vis och vips följde jag med min religionslärare genom skärholmen och åkte rulltrappa ner till Slussens tunnelbana. I rulltrappan stötte jag på Darth Vader som gav mig värsta krafterna och vips var jag plötsligt världsmästare i meditation och var på väg med min religionslärare till Indien. Under tiden vi gick mot tunnelbanan som skulle ta oss till Indien svävade jag i skräddarställning och hade blivit en Buddha. Jag hade även uppnått Nirvana och var tillfreds med allt omkring mig.

Efter att ha slumrat om efter denna knasiga dröm gick jag upp två timmar senare och åt lite frukost för att sedan bege mig upp mot mitt rum och slappa lite till. Vid fem över ett hade jag lagt över lite Iggy Pop, Markus Krunegård och Timbuktu på min ipod och satt på bussen till Tumba Centrum, därifrån tog jag tåget in till staden och pratade med en zombieliknande varelse i telefonen. Efter att jag och Ingrid lagt på inhandlade jag två, egentligen ganska onödiga men fina, extra julklappar till mina föräldrar, köpte en take away pizza och gick hem till Ingrid där vi spelade Guitar Hero resten av dagen.

Mot femtiden begav jag mig till centralen och väntade i hundra år på de försenade tågen. Klockan sex var jag framme i Sollentuna Centrum där jag tillsammans med min familj begrundade ett ljusspel och en sju minuters lång film på Turebergstorget som avslutades glatt med orden: Vi från Sollentuna Centrum önskar er en riktigt god jul och en härlig juletid.

Nu har jag varit hemma i cirkus en timme, någon vid namnet "Tomtefru på loftet" försöker skicka något till mig via bluetooth vilket jag gissar är min uttråkade madre. Ska snart se ifall det är något spännande på tv, ta med mig ipodhögtalarna ner till badrummet och ta ett lååångt varmt bad.

Imorgon ska jag byta julklappar med the shining tvillingarna och titta på How I Met Your Mother med Joel. Det blir en trevlig dag!

Puss Puss
Emelie

Kommentarer
Postat av: edith

come and play with us emelie

2009-12-21 @ 21:48:27
URL: http://thefirstedot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0