HELGEN

Fredag:

Var i staden fem (!!!) timmar innan jag började.
Först glömde jag bort att jag hade sovmorgon, men sen kom jag på att jag visste det på torsdagen och hade tänkt åka in typ en timme innan skolan började för att jobba lite, synd att jag var fyra timmar före min utsatta pluggtid.. hursomhelst, det funkade. Låg och chillade i soffan och lyssnade på alla utlänningar som lär sig svenska och engelska på folkuniversitetet. Det var mys :)

Vad hände sen.. hmm.. juste! Jag, Frida, DDJ och Anna började prata med några italienska gubbar som lär sig svenska här, det var minst sagt intressant. De var trevliga och bjöd på mörk choklad med pistagenötter i. Också mys.

På gympan gjorde jag hela 22 (!!) armhävningar innan DDJ satte sin fot i mitt ansikte och störde, men de 22 armhävningarna har tagit hårt på mig. Jag har fortfarande en grym obarmhärtig träningsvärk i armarna och i benen efter de 34 benböjen jag gjorde.. Otränad någon?

Efter skolan skulle jag egentligen till MC-mässan med padre och lillebror, men så blev det inte. Istället stannade jag kvar i staden med Soph, Anna och hennes pojkvän Mike, läste spännande sms (Det visste jag inte om dig... ;) alla har vi dolda sidor och..talanger?) och åt en supergod laxpasta på picolina. Sedan drog vi av någon underlig anledning till McCafé (USCH!) för att Anna, Soph och Mike var hungriga. Varför plåga mig med McDonalds?? Jag förstår inte :(
Efter det drog vi till 60's. Tanken var att vi skulle vidare på korvfest för att fönstershoppa, men så blev det inte heller. Den enda festen vi kände för att dra till var på Lidingö, men när vi sen mötte upp DDJ och Stina berättade Stina att den tydligen låg på Ekerö. Ingen av oss orkade följa med henne till Ekerö. Vi drog till Grillen på gärdet istället och åt pommes frites med Bearnaisesås och lyssnade på när DDJ berättade om när han blev förföljd av en gubbe i rullstol flera kvarter och till slut gick upp för en sjukt lång trappa för att komma undan och rullstolsgubben hade stannat nedanför för att  bara stirra på honom. Jag undrade vad han hade gjort om gubben hade klivit ur sin rullstol och gått upp för trappan och fortsatt förfölja honom, då hade han tydligen blivit jätterädd och börjat kuta.
    När DDJ var klar med denna intressanta skräckhistoria rullade plötsligt berättelsens huvudrolssinnehavare in på grillen och fram till ett flipperspel, han kastade långa trånande blickar på DDJ som blev alldeles stel i kroppen och ögonen utvidgades till det maximala. Sedan reste sig rullstolsgubben upp och började spela flipper. Det var läskigt. MYCKET läskigt.

Efter det drog vi alla hemåt, och jag och DDJ kollade lite på Iron Man innan jag somnade.

Lördag:

Åkte till Hallunda sjukt ofräsch, äckligt hår och luktade lite halvunket. Där uppträdde iallafall några ifrån Alby Fejm på ABF:s öppet hus och det var sjukt kul! Det var så otroligt länge sedan jag fick sjunga för publik så jag var överlycklig! Först började vi med Mio min Mio, vilket gick helt okej. Sedan kom Ellinor med "Hon är den" som hon skrivit själv till musikalen, och efter det kom Johan med "I'm so excited" som drog igång några i publiken rejält. Jag lovar att en av flickorna i puliken blev sjukt förälskad i lilla Johan, hon klappade i takt till musiken hela låten och flinade i hundraåttio. Efter det avslutade jag med "Sin Wagon" och fick värsta adrenalinkicken. Den är så sjukt kul att sjunga!!! :D

Vi fick varsin ABF-tshirt som tack och sen gick jag från Hallunda Centrum till Eriksberg (En låååååååång bit att gå, märkte jag) hem till farmor. Där duschade jag, fick en macka och kaffe och somnade. Sedan blev vi uppplockade av padre för att åka till madres kusins fru Annika på 50årsfest. Mysigt värre, åt sjukt god pastasallad, lyssnade på lite halvlulliga 40+are som pratade om allt mellan himmel och jord och underhöll mig själv med min sysslings synth.

Idag ska jag in till staden och fika.Sen får vi se vad som sker...

Puss Puss
Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0