Måndagsbarn

Det är något visst med måndagar. Man går upp tidigt tidigt på morgonen och åker till skolan på ett knöpptyst sömnigt tåg. Lyssnar på peppmusik och stannar till i Karlberg, hälsar på gubben på mumma och tar 42:an till Odenplan, går lugnt och stilla uppför backen i den frostiga kyliga januari vinden och stannar utanför Skandiamäklarna, drömmer om egna lägenheter och hittar den där perfekta lägenheten i vasastan för 2 500 000 som kostar 840:-/månaden och knallar iväg i kylan mot kungstensgymnasiet. Där väntar man alltid en kvart innan den gulliga städaren släpper in en en halvtimme innan skolan börjar, man lägger sig i en av de tusen röda sofforna och chillar, lyssnar på peppmusiken och taggar till, blir överlycklig när Tess och Inc kommer och kastar sig i famnen, trummar i takt till musiken och umgår med underbart folk.

English mondays, hur kommer det bli nu när vår älskade lärare försvinner? :(

Sedan kommer Frida, Soph och alla andra och man bli lika överlycklig då också, kastar sig i famnar och har kramkalas i tre år. Mysiga måndagar. Jag är ett riktigt måndagsbarn.

Sedan hade jag prov i Fea idag, det gick bra :D Åt falafel till lunch (FALAFEL NUMBER ONE RÄCKER INTE TILL, SÅ VI TAR EN FALAFEL TIIIILLLLLL!) Jag och Annabanana satt och diggade 90talet på matten och sen fikade jag med DDJ på ett inte så jättemysigt café i gamla stan, Art hette det. Nja, det kom bara in en massa mafiosoryssar och stolarna var hårda. Men kaffet var gott och det var gratis påtår :D

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0