Så var den femte januari över..

Vilket är lite trist, för om man ska vara riktigt pessimistisk innebär det att vi är ett steg närmre hösten och kylan igen, jag menar; sommaren går ju förbi alltför fort, aight?


Hursomhelst, idag fyllde min älskade vän Alexandra Larsson 17 år och blev stor flicka. Detta firade jag med en liten överraskning för flickan. Jag mötte upp henne, satte henne på 737:an och så började vår långa resa genom ghettot av ghettot. När vi närmade oss Fittja undrade hon oroligt var jag tog henne, jag lugnade henne lite med mitt mystiska "vi får väl se.." och försäkrade henne om att jag i alla fall inte hade anlitat två strippor som skulle våldta henne ute i betongskogen. Men, när vi närmade oss Kungens Kurva var överraskningen slut, vad finns det att göra i Heron City förutom att se på bio och spela airhockey och honungsspelet?

Vi hämtade ut biljetterna, Alex var fortfarande ovetandes om vilken film som stod på menyn, gick bort till Spinners och drog upp Big Fun kortet, nördade oss totalt i fyrtio minuter med att kliva på lysande bin, slå ner stackars ankor, svära åt varandra i airhockey och titta trånande på den überheta killen i kassan. Okej, jag erkänner, jag skötte tittandet på den überheta killen i kassan då Alex har pojkvän sen över ett år tillbaka. Men ändå!

Sedan var det dags att skynda iväg upp för två rulltrappor (tiden går fort när man har roligt) och köpa chokladrullar och den röda shuppshuppdrickan från Bonaqua och sätta sig i salong nummer fyra. Jag tyckte fortfarande att det var askul att fröken födelsedagsbarn inte visste vilken film vi skulle se, men jag garanterade henne att hon skulle tycka om den.

Vi såg "Yes Man". En underbar film om hur man egentligen borde göra i livet. Ta lite chanser sådär, allt ont leder till något gott sägs det ju, och jag börjar tro på det mer och mer när jag tänker efter. Därför har jag beslutat att detta år ska få ännu ett till nyårslöfte (i detta fall femtejanuarilöfte) på sina axlar. Jag lovar att år 2009 ska jag bli ännu mer spontan, inte tacka nej till saker som faktiskt kan bli kul utan faktiskt försöka ge det en chans. Det kan bli intressant att se hur det ter sig...


Den nya Emelie? Yes Girl?! Japp!



Puss Puss
Emelie

Kommentarer
Postat av: finc

vi måste så åka till heron! kanske blir roligt med lite dares nu när du ska bli så positiv å allt..... hehe.

2009-01-07 @ 21:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0