Åh det var den bästa kvällen i mitt liv

Kvällen började med ett mycket läskigt möte med en stalker (?) på bussen. Han klev på i Segersjö och log som sjutton när han såg mig, tänkte ungefär "Ja hej på dig med du" och kollade ut genom fönstret. När vi nätmade oss slutstation frågade han: "Are you from Poland?"
"Eeh.. no.. I'm from Sweden"
"Jaha! Du är skiitsnygg! Bor du här omkring?"
"Jo där uppe"
"Okej, då är vi ju grannar. Vi kanske kan ses någon dag då?"
"Hehe.. ehh vem vet?"

Sen gick han av någon skum anledning med mig till tåget. Jag försökte bli av med den läskiga trettioåriga mannen som trodde jag var från Polen genom att säga hejdå! och springa bort till andra änden av perrongen. Sen klev jag på tåget och tror du inte den jäveln letade upp mig och satte sig vid mig i alla fall?? Han klev sen av i Älvsjö efter att jag hade hittat på att jag skulle träffa min pojkvän (Hej Jenny! Du är min kille nu! :) ) och sen åkte han tillbaka? :S

På tunnelbanan sen kom creepy guy nummer två. Han var dock en mildare variant och satt bara och blinkade frenetiskt tills jag gick av då han petade på mig och sträckte fram ett visikort till en restaurang som hette Vapiano.

Sen träffade jag Jenny och vi begav oss mot Mosebacke. Vi satt utanför en stund som ett par riktiga töntar innan vi bestämde oss för att handla middag. Pizza, tofiffee (?), en brämhults lemonad och ett fyrpack med wannabe-redbulls. Vi satt och funderade på olika sätt att ta sig in medan förbandet spelade och sen - BAM - började världens bästa band att spela. Publiken ljublade och jag och Jenny och alla andra loosers utanför ljublade högre. Det var galet! Vi försökte ta oss förbi en vakt vid en trappa men misslyckades, sen ville vi komma upp på en balkong men de nekade oss, till sist hände det ofattbara. Vi stod vid en vakt och sjöng utanför staketet när de skrek ut: "Ja nu är det sista låten gänget! KOM IGEN NU DÅ!" Jag tittade med hundvalpsögon på vaktis och sa: "snäääääääääääääääälla kan vi inte få stå precis här" pekade innanför staketet "så vi ser dem under sista låten?" Han sa att det gick bra om vi ställde oss borta i ett hörn och då såg vi allt sjukt jävla bra! Vi stod på en picknickbänk och hoppade och skrek och sjöng och indianropade och hade den bästa kvällen i våra liv. Det var fantastiskt. Vi kom in på Mosebacke, på en slutsåld konsert med mina idoler, helt gratis.

Nu ska jag chilla lite, torka mina träningskläder och hoppa på tåget in till gymmet!
Imorgon blir en mycket intressant dag det med, då ska jag och Jocke in på Pridefestivalen och spana läget! SAFE!

Puss Puss
Emelie

Så här glada blev vi när vi kom in på Hoffmaestro:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0