En hejdundrande helg!

Fredag: Firade Nanos födelsedag tillsammans med Nille och Mac för första gången på sjuhundratrettio år! Det var en trevlig kväll :) Mycket skratt och speciellt åt nano som stötte på en tjej vid namn Sara hela kvällen och sa att hon såg ut som en ängel osv osv :p Det kommer jag aldrig sluta tycka är kul! :D

Lördag: Träffade Sophie och Alex mr England och Stina and her boyfriend i staden och åt pizza på pizzakällaren. SJUKT GALET GOD PIZZA!! Men, det stod att pizzan kostade 70 och han tog 75 för den. Var dock för trött för att orka tjafsa om det, dessutom tyckte jag lite synd om honom för att hans ena öra typ var igenklumpat på något sätt. Det liksom såg svullet ut fast det skulle vara så.. hujedamig.
Efter pizzan gick vi via kungsträdgården till skeppsbron där det skulle vara en massa uppträdanden, bland annat med MISS LIIIII!!!! (Och Veronica Maggio som också var superduktig!)
    Men när vi kommer till skeppsbron är det hundramiljarder pers som blockerar vägen. Eller rättare sagt, de kommer ingenstans för att trettio poliser och militärer har spärrat av vägen och blockerar förbipasserande. Det visade sig att vi fick vänta i en kvart på att få komma över bron bara för att Kungen skulle åka förbi i sin häst och vagn med Silvia. Därför var vi tvungna att vänta i miljoner år. Det sög. Hursomhelst! Konserten var nice, Miss Li var AWESOME! Jag skrek som en galning under hela numret!

Sen drog vi till slussen för att fika, Stina and her boyfriend dissade oss och istället kom Dennis och Krelle till café "Muggen". Tycker namnet är lite kul, för deras toalett stinker som fasen. Det går inte att andas där inne.. namnet "muggen"funkar ganska bra alltså ;) Dennis tyckte 30 spänn för bryggkaffe var för dyrt (vilket det är.. galna priser för ett café med en sån sjabbig toalett) så vi drog till BK vid medis. Efter det blev jag och Dennis lämnade av både Krelle, Alex och Soph så vi tog en promenad längs söder och upp mot fjällgatan istället. Det var riktigt mysigt faktiskt :) Jag älskar utsikten från fjällgatan och husen där padre bodde när han var liten ligger precis där och är jättemysiga..

Söndag: Vaknade tidigt av Dennis dumma granne som pratade JÄTTEhögt i telefon och hade på tv:n på högsta volym. Jag lovar, det lät som han var precis utanför sovrumsdörren. Sen kunde jag inte somna om, så jag gick upp och åt lite frukost och tittade på "Death Proof" (Sjukt jävla bra film. SE DEN!) när Dennis äntligen vaknade träffade vid Soph, Alex och Frida och gick på promenad och fikade lite innan vi åkte hem allihopa till Soph och åt middag. Det var riktigt mysigt faktiskt. :)

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0