midsommarafton

Idag är det midsommarafton. Det är något mer också. Det är den nittonde juni. Jag ska inte göra för stor sak av att det är just den nittonde idag men jag tycker det är lite tråkigt att min pojkvän är uppe i norrland utan täckning och el mitt ute i skogen medan jag sitter här hemma framför datorn med en massa regnmoln utanför fönstret, lyssnandes på min lillebror som sjunger inne på toaletten och madre som förbryllar sig över bilder från midsommarfirandet på kameran, när det är den nittonde.

Dagen har i alla fall spenderats ganska trevligt ändå. Vi tog med oss en stor korg med sill, potatis, varmkorv, bröd, aioli, kräftskärtar, gräddfil och pain riche och åkte ut med gamlingarna till Tullgarn där vi satt och midsommaråt vår midsommarmat. Det regnade utanför men vad gjorde det? Vi satt och åt världens godaste sill och dillpotatis och gräddfil i ett gammalt hässtall, sjukt fint!

Sen gick vi ut, regnet var som bortblåst och det var dags för lottdragning, jag vann inget men Max vann en nalle. Sen dansade han och madre kring midsommarstången och jag lyckades fånga en läskig gubbe på videokameran som såg lite ut som Philip Seymor Hoffman fast med röda woody allen-glasögon..



Nu har vi tittat på film, gamlingarna har åkt hem och jag och isa har lekt med heliumballongerna tills vi fick lila läppar och nu sitter jag här.. i min ensamhet.. och saknar min pojkvän :/ Det är synd att jag blivit en sån. En sån där flickvän. Fast mest bra. Det är väldigt bra faktiskt, speciellt med Dennis. :)



Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0