Peace and love var fantastiskt.

Så kan jag bara beskriva min vecka i borlänge. Som fantastisk. Jag var där med underbart folk, hade sjukt bra väder och lyssnade på galet obeskrivligt fantastiska artister som fick mig att hoppa upp och ner och skrika mig hes av glädje, beundran och försök att sjunga med. Det gick till de flesta där jag lyssnade mycket på artisterna, som Hoffmaestro, Timbuktu och Parken. The Sounds och Mando Diao kunde jag sjunga med en del, men ofta var det massa mummel. Håkan Hellström däremot, där kunde jag till och med textrader i låtar jag aldrig hört förut.

Vi hade en extrem hetta under hela vecka vilket har resulterat i en mycket fin bränna som många misstar är från mitt halsband jag envisas med att ha på mig, men det är faktiskt min bikini som har lämnat den vackra vita randen kring min hals. Ett sätt man kunde kolla hur brun man hade blivit var att lyfta lite på festivalbandet som jag glömde flytta runt. Vit rand där med. Men! Mina knän är bruna!

Det första jag gjorde när jag kom hem var att duscha. Det har jag nämligen gjort EN och endast EN gång under veckan. Jag luktade inte alltför fräscht.. Men nu luktar jag körsbär!

Vi träffade mycket trevliga människor på festivalen och campingen. Bland annat ett gäng skåningar som bodde i camp Exotica, de hade staket med klätterväxter, rosa pompomparasoll och en flamingo som hette Flemming. I deras camp hade de diverse trevliga tillställningar såsom danstävling, antikrundan och så kunde man bikta sig hos dem! Dessutom kunde man vinna resor till södra Sverige, vart exakt kommer jag inte ihåg tyvärr..

Vi lärde känna Kung Jonte med megafonen som var genomblöt av svett efter Hoffmaestro och som tydligen kände Tilda (Annabananas bf) och lånade ut sin fotboll till oss första kvällen!

Under Håkan Hellström träffade vi två göteborgare vid namn Olivia och Niklas som också var grymt trevliga! Jag fick nämligen sitta på Niklas axlar (han var lång, jag är jättekort.) under "De kommer kliva på dig" vilket jag tyckte passade jättebra! För hade jag inte suttit där uppe och sett ut över publikhavet och kollat in Håkans lila byxor så¨hade säkert publikgrannarna klivit på mig. Sen stod vi och sjöng med i alla låtar. Det var awesome!

Topp sex spelningar:
1. Hoffmaestro & Chraa - GALET BRA! Fick håll från allt hoppande och blev hes efter skrikandet men är numera fast besluten för att gifta mig med Jerry som sjunger i bandet. Helt otrolig konsert..

2. Timbuktu - Också sjukt jävla grym! Älskade hans Moonwalk och Michael Jackson beat som varvades mellan de sjukt bra låtarna! Allsång på Eldorado säger jag bara, såg inte en själ som inte sjöng med i någon av låtarna..

3. Slagsmålsklubben - Electro när det är som bäst. Inte en enda människa stod still i publiken, alla hoppade omkring som galningar till musiken. Att de som extranummer hade snott Razorlights spellista och körde en av deras låtar som extranumret var också galet! Improvisation som blev succe!

4. Johnossi - Behövs någon närme förklaring varför? Johnossi var minst lika bra live som de är i ipoden. Deras energi och publikens energi var grym! Att de kunde göra en sjujävla föreställning trots att de fått reda på dagen innan att de skulle ersätta The Kooks är beundransvärt!

5. Håkan Hellström - Håkan bjöd på den bästa avslutningen man kan tänka sig. Det var rätt av peace att låta honom få avsluta festivalen med en tvåtimmarsshow. Han var galet bra!!

6. The Sounds / Parken - Parken var som väntat grymt bra! (Jag pratade faktiskt med honom på väg mot Timbuktu sen!!) men tyvärr satte brandalarmet igång efter en kvart så jag fick inte höra mina favoriter :( Därför fick Parken dela plats med The Sounds som bjöd på en hel föreställning som var grymt bra! Maja är den coolaste sångerskan jag känner till för tillfället. Hon var så sjukt duktig uppe på scenen!!

Imorgon ska jag träffa Dennis, han saknade jag där borta. Och jag var inte ensam. Men, imorrn ska vi äta glass i solen!

Hörs då!
Puss Puss
Emelie

Kommentarer
Postat av: Matilda

du vet väll att Jerry spelar en av huvudrollerna i Stockholm Boogie? :D

2009-07-17 @ 13:48:35
URL: http://marthamydear.blogg.se/
Postat av: Emelie

Yes I know! Men jag hade fel, han heter inte Jerry Hoff. Han heter Jens Malmlöf.. Jerry Hoff var bara något han sjöng i en låt så jag antog att han hette så.. dumt så dumt! :)

2009-07-19 @ 12:42:24
URL: http://rulesbyemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0