En sån där söndag

Så börjar söndagen lida mot sitt slut..

Idag har jag och madre rensat ut mitt rum. Det tog tid. Ungefär hela dagen gick åt till att rensa ur lådor, sortera bort böcker som ex Mary Poppins och typ Angel Academy (Ja, jag hade en viss boksmak när jag var yngre...) samt att äcklas åt all slarvstädning jag åstadkommit under dessa år. Vi kan ju börja med vad som fanns i mitt rum:

- Lådor tillsammans med sjukt stora äckliga dammråttor undanstoppade under sängen som gav mig kalla kårar längs ryggraden vid blotta åsynen
- Två öppnade chipspåsar bakom ett draperi sen min middag som var deen 16e januari.. alltså ett bra tag sen..

Och inne i Isas rum som var mitt förut låg det ännu värre saker.

-I krypvinden vi har drog mamma fram en gammal gympapåse som jag hade när jag gick i mellanstadiet.
-I gympapåsen låg en möglig handduk.
- En massa lådor med gamla skor som möglat ihop
- En väska jag tydligen inte ville ha men skämdes för att slänga
- Ett trasigt glas med saftrester i
- En låda med sjukt gammalt smink, vi snackar sisådär sex år tillbaka
- Min gamla ryggsäck från språkresan till malta, nedklottrad med fina minnen som nu täcktes av bollar av mögel..

Den som söker han finner, eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0