Nostalgi

Jag tittar på När karusellerna sover och blir nostalgisk. Jag är sugen på varm choklad med vispgrädde och lussebullar också, men det är undefär en månad kvar till Lucia. Kan man tjuvstarta? Med pepparkakor och varm choklad med ett berg av vispgrädde och kakao strödd över? Det går väl ändå!

När karusellerna sover är det snö utomhus. Här är det blöta löv. På julkalendern pratar de härlig göteborska. Här hemma snackar de vi stockholmska. Göteborska låter mycket finare. Jag vill ha snö och göteborska. Och en magisk Manfred Målare som tar med mig på karuseller som egentligen ska vara stängda. Och se på tyska trollkarlar som tränar inför sommaren på en scen och trolla fram vita duvor ur röda näsdukar. Jag vill vara i en julkalender, för en dag åtminstone!

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0