Söndag

Så var det söndag igen. Varför går tiden så fort? Veckan susade förbi snabbt som sjutton och den här helgen kändes som ett par timmar.

Idag borde jag göra nytta i alla fall. Någon slags nytta, typ i form av kultur & idéhistoria uppsatsen som inte ska lämnas in utan bara vara för oss själva? Eller naturkunskapsuppsatsen om genmodifiering och fosterdiagnostik? Eller kanske tvätta? Här är en lista på allt nyttigt jag gjort idag hittills:

- Ätit frukost
- Tittat på The Commitments (Den var iofs till engelskans filmtheme så lite nyttigt av mig)
- Ätit snabbnudlar och ett äpple till lunch
- Tittat på Idol
- Gråtit än en gång när jag spolade fram till Calle Kristiansson. Den killen är speciell, han går rakt genom rutan in i mig.
- Legat en stund i min säng och tittat upp i taket
- Varit inne på facebook för fjärde gången idag
- Nu ligger jag och bloggar
- Funderat

Jag tror jag ska skriva lite. Få ut mina känslor i en alternativ verklighet. Det känns som en ganska bra och nyttig grej för mig själv just nu. Kanske äter jag lite äppelpaj också. Som grädden på moset.

Jag vill bara tillägga att jag starkt rekommenderar filmen Spirit. Jag såg på den med Emil igårkväll, den var galet bra! Tyckte jag i alla fall, men å andra sidan hade vi sett en ganska seg film innan, Gran Torino. Inte att rekommendera. Where the hell was the action?!

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0