hemma igen

Nu har jag landat igen. Typ.

Jag är fortfarande helt euforisk efter Hoffmaestros spelning Torsdagen den 29e Juli klockan 12.00. Jag stod längst fram. Jag diggade. Jag high fiveade med dem. Jag tog på dem. Inte på ett sånt där sexuellt sätt men jag skakade hand med dem. Det var det som fick mig att klara fem regniga dagar med spya på grannens tält som stank in i mitt tält, att vakna upp en morgon och inse att mitt tält inte alls undansluppit att bli nedklottrat utan nu pryddes av "DRNK 'någototydligtklotter' DINA<3", gå på bajamajorna trots bristen på lyse,lås och toalettpapper och handdesinfektion, andas ute på den nertrampade lerstigen som första dagen var gräs men de sista dagarna mer luktade som man klampade omkring i ren koskit. Hoffmaestro fick mig att klara igenom det. Och så självklart de andra suveräna banden.

Och sällskapet.

Jo, det var ju faktiskt väldigt trevligt. Trots att jag sov på en sten hela festivalen.

Topplistan på banden på Emmaboda som jag var och tittade på:

Hoffmaestro & Chraa (Big surprise eller? (; )
Andreas Grega (SÅ SJUKT JÄKLA SNYGG KARL!)
Kapten Röd
Maskinen (hela - och då menar jag hela - festivalområdet vibrerade)
Crystal Castles
Lissi Dancefloor Disaster
Digitalism
Parken
Kalle Baah
I'm from Barcelona
Monty
Crookers
Rex The Dog

De första fyra kan jag lova är i rätt ordning. De andra hamnar väl på delad femteplats!

Nu ska jag titta på Jakob Hellman på Allsång! ÄNTLIGEN!

Puss Puss
Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0