Torsdagsmorgon

Igår hade vi spelning med några från Fejm på Teaterskeppet inne vid slottet! Det var superkul, även om det var lite nervöst då jag inte sjungit på i princip hela sommarlovet, eller sen Maj förresten! Vi hade inte haft så lång framförhållning men det gick faktiskt helt okej ändå tycker jag! Gästerna blev nöjda, sen blev de ännu mer nöjda efter x antal glas öl/vin och hoppade upp på dansgolvet och dansade och krävde fler låtar osv. Så kul var det allt!
Vi kom inte hem förrän cirkus 23.00 och då hade jag inte ätit sen lunchtid, så jag värmde chili con qourn och käkade framför två avsnitt av freaks and geeks! som tur är börjar jag först klockan 12.55 idag, annars hade jag glatt fått gå och lägga mig hungrig som en varg!

Freaks and Geeks kan jag dessutom rekommendera till er läsare! Det är en komedi-serie som handlar om ett gäng ungdomar på ett High School i USA. Visst, det låter som vilken serie som helst men fortsätt läs.
Serien utspelar sig under sent sjuttiotal, så de låtar som spelas är bara bra gammal rock. Det handlar om de typiska stereotyperna och hur minoritetsgrupperna på skolan (The freaks and the geeks) måste stå emot olika fördomar och kämpa litegrann för sin överlevnad. Freaksen behöver visserligen inte kämpa så jäkla mycket, men Geeksen har det lite jobbigare i skolan om man säger så. Det är lite svårt att förklara vad exakt den handlar om, men den är i varje fall mer underhållande än vanliga ungdomsserier... Sen om det har att göra med att Jason Segel, James Franco, Seth Rogen, Linda Cardellini och Busy Philipps är med. Showen blev, tyvärr, nedlagd efter tolv avsnitt trots att arton avsnitt hade spelats in. Jag tycker det är sjukt trist, för det är en awesome serie!

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0