Döden

Vad tror ni händer efter döden?

Väldigt många verkar tro att det bara blir svart. Det låter dels fantasilöst men också extremt deprimerande. Visst stänger kroppen ner när man dör, men själen då? Finns det en själ?

De som har varit döda i tre minuter säger att de har sett ett varmt tryggt ljus, är det här bara elektriska impulser eller är det den plats själen kommer till om det nu finns en själ?

Jag vill gärna tro att man antingen återföds i något, man kanske lever om sitt liv i sin tid och tidsuppfattningar existerar egentligen inte. Eller så kommer man till det där trygga ljuset. Där ingenting känns fel utan allt bara flyter på. Jag personligen tror inte på att det finns en himmel och ett helvete, jag tror på reinkarnation och ljuset. Något av det kommer man till när man dör. För blir det bara svart, vad händer då? Lever man i mörkret eller slutar man bara existera?

Kommentarer
Postat av: Annabanana

Fortsätt med dessa tankar min vän! Annars kommer du inte vilja tänka på döden längre. PUSS på dig!<3

2010-02-25 @ 18:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0