Tre dagars helg

Det är extremt skönt att vara ledig en måndag. Att ha tre dagars helg istället för två. Att kunna spendera en hel dag med att titta på tvserier och äta. Massor. Just nu tittar jag på CSI Miami. Jag undrar lite hur de kan hitta alla små hårstrån och partiklar och sen få fram dna från dem och sedan hitta minst tre personer som är knutna till just den situationen då hårstrået föll ner i förrådet.

En annan sak jag undrat över ett tag nu är Facebook. Har ni märkt att folk har slutat med alla tester, alla quiz har försvunnit! Vanished. Istället går folk med i den ena gruppen efter den andra. Jag ska inte säga att jag inte gör det, tro mig. I go with the flow. Grupper kan väl vara kul. Men jag saknar alla quiz. "Vilken slags pizza är du?" "Bor ett monster under din säng?" osv. Jag saknar de där quizzen. Jag vill veta om det bor ett monster under min säng eller om jag är en azteca eller quattro staggioni.

Jag citerar Kat Winslet i Titanic: "Come back to me. Come back to me. Come back!" med en svag och frusen röst. Frusen av hur utfrusna alla quiz har blivit i facebookvärlden. Vila i frid.

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0