När nervositeten börjar ta över...

Det är bara tre dagar kvar tills jag beger mig till Arlanda för att flyga till Paris och sedan Marseille för att därefter ta bussen till Aix-en-Provence och bli bemött av IS-skolan och min värdfamilj.

Jag börjar bli mer och mer nervös. Skrev en packningslista för några dagar sedan, men jag vet fortfarande inte vad jag ska ta med mig. 23 kg i bagagevikt är tillåtet. och 12 i handbagage. Jag hade fått det hela om bakfoten förut och trodde det var 5 kg i handbagage och 20 i incheckat bagage. Det hade varit lättare. Då hade jag kunnat köpa massa saker och fylla ut den överblivna vikten. Men nu, nu när jag vet att jag får ta med mig mer saker blir det jättejobbigt. Nu kan jag inte längre rensa ut allt onödigt och fokusera på det viktigaste. Skit.

För er som inte vet ska jag praktisera på ett av Aix äldsta konditorier: Patisserie Bechard. Det ska bli extremt spännande! "Jag kommer få förbereda bakverken och lära mig massor" som de beskrev så fint när jag fick veta vart jag skulle praktisera. Jag kommer förmodligen lära mig att göra Aix specialitet. En slags bakelse med mandel och marsipan, som ser ut ungefär som en liten rektangulär pinne med sockerlag på, om jag förstått det rätt!

Nej. Nu måste jag återgå till att packa och nervösa mig mer. Tapetseraren kommer hit om en timme och ska mäta väggar, och då vill jag helst att det är undanplockat i mitt rum och inte fullt av kläder och universitetsformulär och informationsblanketter!

När jag är i Aix kommer jag btw inte blogga här, utan på denna superba blogg: insider

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0