jag ser en framtid hos folk omkring mig

Några har en lysande framtid som rörmokare, andra singer and songwriters. En av mina närmsta har en framtid som en hyllad författare, utan att hon själv vet det. Eller kanske hon gör det, innerst inne. Hursomhelst, Folk som har talang. Folk som verkligen är bra på något.

Men jag. Visserligen är jag duktig på saker, men inget jag vill satsa fullt ut på som en karriär. Jag är rädd för att om jag skulle satsa på sången kan det bli så att jag tröttnar, om jag väljer att skriva är jag rädd för att inte hitta rätt ord. Jag ser ingen framtid. Rättelse, jag ser inte min framtid än. Den är suddig, som en dimmig korridor någonstans i mitt bakhuvud. Ungefär som ett negativ som inte går att framkalla till en klar bild. Det kommer väl antagligen, jag menar jag kommer säkert få ett jobb i alla fall. Klättra mig uppåt och lyckas. Förhoppningsvis.

Tills dess hoppas jag att de som faktiskt är grymma på det dom gör tar tag i sin talang och inte blir som jag. Rädda för att tappa intresset för det dom brinner för och älskar.

/E




Kommentarer
Postat av: Anonym

:)

2008-07-12 @ 14:22:01
Postat av: februariii@playahead

jag tycker att du ska bli musikal artist:)

2008-07-16 @ 12:15:14
URL: http://johannagren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0