Jag är egentligen ganska trött

Har precis gjort uppgift tre på sidan 107 i boken Internationell Ekonomi. Jättejättejättejättejättejättejättejättetråkigt. Hur förändras Sveriges utrikeshandel om detta händer: BAMBAMBAMBAAAAM! Jag bryr mig inte om det här. Låtsades att det var lite kul. Men det var jättetråkigt.

Jag har märkt hur ens värderingar och tankar kring saker och ting ändras ju mer tid man får över till att tänka.
Jag, till exempel, visste definitivt att jag skulle gå Ekonomi när jag började gymnasiet. Sen kom lektionerna och jag insåg hur ointresserad och uttråkad jag var av att räkna på marginaler och resultatbudgets och att veta om hur finanskrisen skapades och hur världshandeln ser ut. Det är nog det tråkigaste som finns. Till och med matte är roligare. Där kan det ju i alla fall vara med lite roliga historier om Marit Bergman som häller upp kaffe i en termos.

Nej, Samhälle Kultur ska det vara! Historia är extremt intressant! Och jag slår vad om att kultur och idéhistoria, filosofi, psykologi, litter gestaltning, litteraturvetenskap, filmvetenskap och fotografisk bild A också är toppen! How come I like these things and not important things that pay off in the future, like math and ekonomibajs? Det vore ganska coolt om jag var superduperduktig på matte och kunde lösa phytagoras största mattegåta på ett litet kick! Men njetas pesetas. Här är vi slöa små hjärnceller som hellre låter den vänstra hjärnhalvan överarbeta istället för att väcka liv i urverket på den nyttiga högra hjärnhalvan.

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0